Alla inlägg den 15 juni 2015

Av Natali - 15 juni 2015 10:28

Idag känns kroppen något bättre, eller något mindre sliten än vad som varit sista dagarna. Jag känner att jag har mera ork att se lite positivt på saker, jag kan förmå mig att se det positiva lite enklare än i går.


Igår tog jag mig i alla fall ut på en promenad. Gick ner till havet, ett ställe som jag brukade gå till nästan varje dag sist jag bodde i holmsund. Var väl runt -95 tror jag. Så allting har ju så klart förändrats rätt mycket. Men jag ville. Var både rätt härligt och väldigt jobbigt.


Egentligen inte en lång promenad. 1.5 - 2 km eller så. Men när jag kom ner till havet kändes det mera som jag bara skulle trilla ihop i en fomrlös klump och aldrig ta mig upp. Jag var tvungen att sätta mig och vila en stund innan jag kunde gå längre ut på stenarna och verkgen sitta nära vattnet. Men väl där var det underbart.


Jag satt och bara njöt. Hörde måsarna käbbla. Började se småfisk som vakade och såg tillslut dem även bara en halvmeter från mig. Efter ett tag såg jag småkryp på stenarna bredvid mig. Det är lite sådana stunder som behövs för att rensa tankarna och låta omgivningen få sippra in och det blir på något vis en slags meditiation. 


Medan jag satt där på stenen lade jag märke till en spindel som kom krypande. Det var alltså lågvatten och stenarna jag satt på var annars under vatten. Så de var alltså vatten runt varje sten. Så den stackars spindeln försökte ju ta sig i land så klart. Men nu hade spindeln så klart slängt ut en flygtråd som hade fästs på mig, så jag avbröt och fäste tråden på stenen innan där jag satt. Det var då rätt faschinerande att se denna spindeln försöka hitta en väg in till land och dess försök att fästa flygtrådar genom att sträcka upp sin bakdel i luften och skjuta iväg sin tråd, som förävrig så klart jag inte alls kunde se. Efter några försök så lyckades spindeln fästa tråden i något och kröp vidare. TIll min förvåning var tråden återigen fäst på mig. Trots att jag suttit och spanat så och ändå inte märkt detta. Så jag la ner tråden på stenen bredvid mig. Men det var en litet minne och en påminnelse om hur olika allt är i världen. Ändå är vi så lika i våran strävan om överlevnad.


 


Tillslut begav jag mig hemåt. Jag var tvungen att stanna och vila flera gånger och när jag sen väl kom hem så kändes det mer eller mindre som jag kollapsade i soffan. Somnade nästan direkt. Jag har ännu inte alls förlikat mig med att jag inte orkar så mycket längre. Att en liten promenad kan påfresta så det känns fortfarande bara som någon slags dåligt skämt.


På sista tidenhar jag drömt en hel del om min far. Saknad. Det är rätt svårt, fortfarande, att tänka att han inte är här. Jag har ännu inte besökt graven sen jordfästningen. Jag börjar vilja åka dit. Det kommer nog ett rätt tillfälle för det. Tänker ju att det inte är vid graven han finns, utan graven är ju där för att vi ska ha ett ställe att minnas. Så eftersom minnet ändå lever inom oss, så finns han ju med oss. Jag är glad att jag förra sommaren kunde bjuda honom på färsk abborre. Alla samtal vi hade, fast de blev inte så långa och djupa, eftersom jag inte heller mådde bra. Men vi hade i alla fall samtal.


Så nu ska dagen fortsätta. Jag vill fortsätta planeringen att få till min balkong. Men behöver hjälp för jag orkar inte själv. Dock måste jag vänta till i helgen med att inhandla lite mer reglar och vinkeljärn så jag kan få upp resten av nätet. 


Hoppas ni får en bra sommardag!




Presentation


Välkommen. På denna sida kan ni läsa allt från glada rader till elände. Jag tar upp funderinga som jag stöter på i mitt liv och reaktioner och reflektioner över det samhälle vi lever i. Ingen politik, ekonomi eller världsnyheter, bara rena vardagen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Lämna ett avtryck här.

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Arkiv

RSS


Skapa flashcards