Alla inlägg den 14 januari 2016

Av Natali - 14 januari 2016 09:01

Jag har drömmar. Många många drömmar. 


Ja, nu tänker jag inte på drammar man drömmer på natten, (även om jag har ett stort antal drömmar på natten också, i genomsnitt ca 10 drömperioder per natt, vilket jag tror är rätt mycket, inatt tex var det 13 drömperioder). Tänker så klart på drömmar i livet. Vad jag vill göra i mitt liv.


Vad jag drömmer om och vill? Ja, en sak är ju hästar. Drömmen om att bo på en stor går, med stall och många hästar. Både Islandshästar och andra hästar. En hopphäst kanske? Jag skulle önska mig araber igen. Jag fullkomligt älskar dessa skönheter.  Helst skulle jag vilja ha ett ridhus såklart, men inser ju att nja...det är lite väl högtflygande förstås...


På tal om araber. Tänk att få åka till ursprungslandet, eller någonstans där just araber är högt värderade och bara få njuta av stallar, hästar och de folk som älskar dessa hästar. Att få njuta av atmosvären.


Jag har också en dröm om att få uppleva afrika. Få arbeta på någon nationalpark och verkligen komma nära naturen och få verka för djuren. Kanske få ta emot turister och visa de mångfalden.


Att få åka och uppleva riktigt häftligt fiske. Sydamerika, malysia, canada, ja, lite var som. Så fiska bluemarly, stör och allt annat. Få uppleva saker!


Jag skulle vilja åka tillbaka till island och jobba med hästar där igen. Uppleva!


Besöka spainen och portugal. Besöka Jerez och uppleva hästkulturen. Åka till Mongolien och se vildhästar och lära mig om deras hästkultur. Se vilda mustanger i Amerika. Kanske bara backpacka genom Europa, besöka asiens alla kulturer. Egypten. Ja, det finns så otroligt mycket kvar att uppleva.


Tänker att någon gång, kanske i framtiden. När Milton är vuxen och klarar sig själv, då. Men just nu känns det ju inte som att jag skulle kunna klara av ens en semester resa. Men mycket kan hända i livet, så jag kommer hålla kvar i mina drömmar antingen till jag får uppleva dem, eller till jag tar med drömmarna till nästa liv,

 


Presentation


Välkommen. På denna sida kan ni läsa allt från glada rader till elände. Jag tar upp funderinga som jag stöter på i mitt liv och reaktioner och reflektioner över det samhälle vi lever i. Ingen politik, ekonomi eller världsnyheter, bara rena vardagen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Lämna ett avtryck här.

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards