Direktlänk till inlägg 25 april 2016

Jag är tacksam!

Av Natali - 25 april 2016 18:32




Nu har alla små kattungar flyttat. Idag åkte sista lilla plutten. Han flyttar bara till Övik så nära att hälsa på.



Han fick på sig en mysig liten tröja också. Passade perfekt tycker jag. o stiligt tryck också....


   



Så nu är det bara jag, Lillan och Blid kvar. Rätt skönt, även om vi kommer sakna de små. Nu har Lillan övergått till mig och så småningom kommer här födas små Lillanbäbisar igen. Men först ska Lillan få hämta igen sig.


Jag måste också få berätta att jag är så otroligt tacksam. Jag har vänner runt mig som bryr sig. Som börjar förstå hur jag mår och som ändå finns kvar! <3 Jag känner mig inte längre så ensam som jag gjorde tidigare. Trots att jag orkar och klarar mindre än jag gjorde för fyra år sedan så har jag mera folk runt mig ändå.


Jag har delat lite länkar emellanåt om något som heter me/cfs på facebook. Min älskade son fick höra lite en gång om detta. Hans kommentar var att det är ju du. det är ju så du mår. Så solklart. Nu har jag just kollat på Fråga doktorn på ettan. En riktigt ok liten inblock i me. Även om det var mycket kvar att ta upp. Tror säkert länken kommer så småningom. Lovar lägga upp den snart.


Både syster och min mamma såg programmet. Spontant var reaktionen att de var så jag har det. Måste erkänna att bara känslan av att folk förstår och också känner igen, är så lättande! Bara jag får remiss skickad så jag kan få en diagnos. Bara få veta vad jag har att vänta av livet i framtiden och kanske få lugn och ro och få leva det jag kan.


avslutar med en bild jag tog häromdagen. Lyckades ta mig ut på en promenad med sonen. Vid en väg var det så frän utsikt mot obbola så var tvungen attt ta kort. Var lite katastrofkänsla med röken. solen sken dessutom här i holmsund och bakom obbola var himlen väldigt mörk. Ska försöka ta mig dit vid något tillfälle under liknande förhållanden och försöka få en bättre bild med systemkamerna.


Nu ska jag koppla bort med tvn en stung. 

 

 
 
Trollkatt

Trollkatt

25 april 2016 20:12

Det brukar alltid finnas sådana grupper på fb med den/de sjukdomar man har. Kan vara bra för stöd och att lära sig mer.

Bra att du inte är ensam! Det är ju en del mil emellan oss så.

http://www.trollkatt.se

Natali

25 april 2016 21:18

Jo, det är en bit mellan oss.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natali - 3 augusti 2019 09:36


Att leva med me, hur är det egentligen?   Jag tänker inte gå in på medicinska termer, för helt ärligt så kan jag inte det. Jag orkar inte gå igonom och läsa och lära. Jag har ingen koll på forskning och alternativa behandlingar osv. Jag orkar int...

Av Natali - 4 juli 2019 14:34


Min far, min biologiska far, sa en sak till mig för ett bra tag sedan. Det var något som etsade sig fast och något som tyvärr stämmer så mycket. Det han sa var: - Du har ett stort tomrum inom dig, ett svart hål, som du försöker fylla. Ett tomrum av ...

Av Natali - 20 juni 2019 13:01


Jag sitter fast. Fastnat på ett ställe där jag inte vill vara. LIkt en fluga i en flugfälla. DÄr klibbiga trådar håller fast den och hur mycket den än kämpar sitter den där.   Lever ett liv som jag inte vill leva. Sitter här och kan inte göra så ...

Av Natali - 7 januari 2019 07:25

Läste precis ett så bra inlägg på fb gruppen Millions missin uk. Så bra att jag istället för att försöka somna om var tvungen att skriva här. Millions missing är en rörelse som vill visa upp alla vi med me som bara ligger hemma och inte kan röra oss...

Av Natali - 17 november 2018 18:51


Hur tillåter du andra att behandla dig?   Jag har lärt mig mycket och klivit väldigt mycket framåt genom mitt liv. Från en väldigt brokig uppväxt, på många olika sätt, har jag ändå lärt mig försöka se det positiva i livet.   Men en sak som ja...

Presentation


Välkommen. På denna sida kan ni läsa allt från glada rader till elände. Jag tar upp funderinga som jag stöter på i mitt liv och reaktioner och reflektioner över det samhälle vi lever i. Ingen politik, ekonomi eller världsnyheter, bara rena vardagen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Lämna ett avtryck här.

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Arkiv

RSS


Skapa flashcards