Alla inlägg den 6 juni 2016

Av Natali - 6 juni 2016 01:14

Under en lång period har jag isolerat mig själv. Jag har såklart träffat vänner och pratat med folk. Men jag har liksom inte tänkt att jag egentligen var någon trevlig att prata med eller vara med. För att jag inte orkar hålla reda på saker längre eller riktigt orka prata så mycket.
Likadant på Facebook. Jag läser det mesta och gillar mycket. Men har sällan kommenterat. Enkla anledningen till det är dels att jag inte riktigt vet vad jag ska skriva. Sen så har jag ofta tänkt att ingen egentligen är intresserad av att läsa mina kommentarer. Att jag inte vill vara den som är knepig och skriver kommentarer som ingen vill läsa...
Riktigt så är det ju inte.
Jag behöver ju inte hålla reda på allt eller vara värsta konversatören.
Om jag berömmer någon som har lyckats med något, eller glädjs med någon, eller bara berättar att jag tycker något var fint, det är klart att man egentligen alltid blir glad över att höra att någon tycker något är bra.
Att våga visa vad jag tycker om saker är inte min starka sida. Vare sig det är positivt eller något negativt.
Men att visa att man tycker om något eller någon är aldrig fel. Det kan aldrig egentligen bli fel att bry sig om andra. Att våga.
Så jag har nu börjat kommentera på Facebook. Ett steg. ?

Jag är tillfälligt hundvakt åt min bästa väns två hundar. Det är både helt underbart och, ja, visst är det lite små jobbigt med. Men inte hundarna i sig. Utan mina katter tycker inte alls om den ena hunden. Han har lite hög integritet och morrar när katterna kommer nära när han ligger ner. Men det går bra. Det är mysigt med hundar.

Nu säger jag godnatt, men bjuder på lite bilder.

Presentation


Välkommen. På denna sida kan ni läsa allt från glada rader till elände. Jag tar upp funderinga som jag stöter på i mitt liv och reaktioner och reflektioner över det samhälle vi lever i. Ingen politik, ekonomi eller världsnyheter, bara rena vardagen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Lämna ett avtryck här.

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Arkiv

RSS


Skapa flashcards