Alla inlägg under november 2014

Av Natali - 24 november 2014 20:06

Så blir det snart. Min operation. Äntligen fått träffa kirurgen. Vad jag fått höra en bra kirurg också. Så under januari verkar det som det är i tidsplaneringen.


Bjuder på en ovanlig selfie också.    Mera bilder längre ner.


 


När jag träffade kirurgen så gjordes ett nytt ultraljud för att kolla av vart knölen sitter och hur det ser ut osv. Från itidigare var knölen bara väldigt liten. Minns nu inte om det var 0.7 cm eller mm. Den var så liten då att hon hade svårt att få rätt när biopsin skulle tas i alla fall. Nu är den 2 cm. Vilket innebär att den ju vuxit rätt mycket. 


Detta får mej ju att ha lite mera hopp inför framtiden. Då mitt mående går allt mer nedåt i en ond spiral och jag mår sämre, har mer ont, blir mera trött, mera hjärtklappning, total utmattning och känns bland som jag ska svimma. Så tänds ju då förhoppningen att denna knöl kan vara det som ändå felas. Så kanske kan det vara så att det kan bli bätre efter en operation. Min läkare på medicin som har remitterat till denna operation, har ju antytt att det kan ju vara så att operationen inte hjälper mej att må bättre, då provsvaren inte är så mycket felaktiga. Så har ju inte haft så stort tilltro till detta.


Har dessutom även fått en liten ev provdiagnos som me/cfs av min läkare. Då jag bad om utredning för det eftersom läkaren på medicin inte riktigt trodde att knölen på sköldkörteln hade sådan stor effekt på mig. Har nu fått remiss till smärtmottagningen också. Så får hoppas det hjälper något också.


Avslutar med lite bilder. Presenterar lite snabbt min nya katt också. S*Kattmillas Morgan. Mer om honom kommer säkert vid ett senare tillfälle. Även Milton är med på några bilder, o min far.


             

Presentation


Välkommen. På denna sida kan ni läsa allt från glada rader till elände. Jag tar upp funderinga som jag stöter på i mitt liv och reaktioner och reflektioner över det samhälle vi lever i. Ingen politik, ekonomi eller världsnyheter, bara rena vardagen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Lämna ett avtryck här.

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Arkiv

RSS


Skapa flashcards