Alla inlägg under augusti 2015

Av Natali - 23 augusti 2015 17:58

Jag är lite låg just nu. Är så himla less på att vara så hängig som jag är. Saknar känslan att få vara pigg. Känna att jag orkar något. Kunna planera in saker utan att vara orolig för att kanske inte orkar och sen behöva planera in dagar för att bara ligga inne.
Mest saknar jag den sociala biten. Att vara med människor. Jag saknar att ha någon nära. Att ha någon bredvid mig på natten. Att inte bara vara själv.
Önskar jag kunde ge min son mera. Göra saker, lära oss saker, spendera energi på både tråkiga och roliga saker ihop.

Jag bjuder sällan in folk hit. Mest för att jag inte klarar av att hålla någon bra ordning. Vill ju ha sällskap, men vill inte visa hur dålig jag är egentligen. Vill inte visa upp ett hem där flyttlådor fortfarande står ouppackade, disken är odiskad, borde otorkat, golven smulig och rentvätten är kvar i sin korg. Men egentligen vill jag så gärna att vänner ska komma hit.

Jag visar sällan hur dåligt jag mår. Eller jag gör nog aldrig det när jag tänker efter. Inte ens för mina syskon och min mor.

Än så länge håller jag fortfarande modet och humöret uppe. Jag är inte deprimerad. Än. Fortsätter mitt liv försämras som det gör så kommer jag oundvikligen att komma till det stadie där jag inte längre kan hålla mitt sinne friskt. För just nu är det det enda jag har som funkar bra.

Det enda som kanske oundvikligt märks är att jag inte pratar lika mycket som tidigare. Jag är inte längre den jag brukade vara. Jag orkar inte hänga med i allt prat, än mindre få ordning på vad jag själv skulle säga.

Efter att nu ha sovit bort två dagar, med några timmars uppehåll då jag kollat på tv, är jag rätt less.

Jag ska såsmåningom sätta mig ner och verkligen förklara hur jag mår. Skriva ner det och förklara. Men det blir en annan dag.
Jag ska nu byta läkare och Hälsocentral helt, igen. Jag har väl inga större förhoppningar att det ska hjälpa, men jag ska försöka i alla fall.

Bjuder på lite bilder. Vet inte om de hamnar rätt håll, då jag inte längre har en dator, så allt blir via mobilen nu.


Presentation


Välkommen. På denna sida kan ni läsa allt från glada rader till elände. Jag tar upp funderinga som jag stöter på i mitt liv och reaktioner och reflektioner över det samhälle vi lever i. Ingen politik, ekonomi eller världsnyheter, bara rena vardagen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Lämna ett avtryck här.

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Arkiv

RSS


Skapa flashcards