Alla inlägg under mars 2016

Av Natali - 20 mars 2016 21:08







Ibland blir inget som man har tänkt sig. Men kan bli rätt bra ändå.


Den här helgen, nä faktiskt hela veckan, fanns en plan och en del som skulle göras. Inget blev som planerat, men slutar ändå rätt bra.

 



Måndagen började med läkarbesök som jag hoppas slutar bra. Meningen var att jag skulle dit direkt på tisdg morgon också. Men när jag klev upp på morgonen så insåg jag att dagen var bara att ställa in. Jag har tydligen också drabbats av migrän. För hela tisdagen gick bort med svår huvudvärk och så fort jag ställde mig upp eller rörde på mig så kräktes jag. Det var nog först på ondsag kvällen jag riktigt började återvända. Så det besök jag skulle få på onsdageftermiddag det blev också inställt.


I helgen var redan inplanerat besök på Peppes på fredagen och sen en middag med en del folk från en facebookgrupp på lördagen. Jag avbokade fredagen. Det enda som dock blev som det tänkte i helgen, det var det inplanerade besöket av en vän hela helgen.


   


Det blev Peppes på fredagen ändå. Det var väldigt trevligt, men jag var rätt sliten. Dick ställde jag in middagen på lördagen. Vilket blev så bra. Så helgen blev egentligen mera avslappning.


Förutom att det blev en tripp in till stan och handla lite extra bra kattmat till en av kattungarna som jag ville stöda upp lite, då han inte gick upp i vikt. Vilket nu har repat sig. Så lugnet har lägrat sig igen.

   


Dock har jag fått ett nytänk om framtiden. Jag har faktiskt kunna, på något sätt, börjat acceptera hur jag mår. Även kunna acceptera att det inte är slutet. Jag tänker då lite slutet på mitt sociala liv, mitt glada liv, den jag är. För att må så här och inte klara av varagen som man är van, är en stor belastning i livet. Mitt liv. 


Men jag är fortfarande jag. Jag kan fortfarande vara social. Umgås med vänner. Vara glad. 


Dock blir allt på andra villkor än tidigare. Jag kan inte vara den som stökar, som står och lagar maten, som fixar och ordnar och tar hand om gäster. Utan jag måste be om hjälp och få hjälp. Jag kan inte bjuda vänner över på middag längre på samma sätt som förut. Utan nu är det så att de måste helt enkelt hjälpa till med det praktiska. 


Det jag har insett är ju att de som verkligen är mina vänner, de hjälper ju faktiskt.


Men på sista tiden har jag inte bara hittat nya vänner, utan sådana vänner som faktiskt förstår, som accepterar och som inte förväntar sig mer än vad jag är. Dessutom hoppas jag kanske ha hittat tillbaka till gamla vänner som toppen på allt. Jag har insett att jag måste sortera, lägga det som hänt tidigare bakom mig och verkligen hitta ett sätt att leva utan saker som tynger i bagaget.


Det finns alltid hopp!


Måsta avsluta allt med en bild på en av kattungara. De är så själsligt läkande och kroppsligt lindrande, dessa små varelser. Dock inte sagt att det ändå kommer bli lite skön att inte ha nio katter när de flyttar. ;-)


 

Av Natali - 13 mars 2016 21:39

Jag skulle kunna säga som det är. Inte bra. Det är faktiskt rätt illa just nu. Får inte den sömn jag behöver. Har mer ont än tidigare. Är mer ostadig. Hittar inte orden. Orkar ännu mindre. Dessutom har jag fått ont i halsen och något är påväg att hända i kroppen.
Ont i halsen får jag ju alltid när jag gjort för mycket. Detta är annorlunda. Jag började känna av det för tre-fyra dagar sedan. Började dessutom med heshet, det hör inte till det normala. Jag har också rätt svårt att andas.
Imorgon har jag läkarbesök. Ville ju egentligen gå igenom vad hon faktiskt har gjort och om alla remisser är skickade. Om inte vill jag vara hård och ifrågasätta varför. Men måste ju be henne kolla i halsen och lyssna på lungorna också.

Men allt är inte dåligt. Blivit sams med något från mitt förflutna. Rätt nära förflutet. Men inser hur mycket det har tärt. Nu är det faktiskt ur värden och kanske kan bli en vänskap och om inte så vet jag i alla fall att jag nu kan umgås med människan utan att det är någon som känner sig offörrättad. (om det nu var rätt ord, ni får ursäkta för väldigt ofta hittar jag inte rätt ord, skriva är också jobbigt, men det väljer jag ju mina tillfällen.)

Jag har dessutom massa små lyckopiller i livet. På låns. Men får ju ha dem några veckor till!
<3

Bilderna visar en helt vanlig kväll i soffan. Jag känner mig lyckligt lottad! <3

Presentation


Välkommen. På denna sida kan ni läsa allt från glada rader till elände. Jag tar upp funderinga som jag stöter på i mitt liv och reaktioner och reflektioner över det samhälle vi lever i. Ingen politik, ekonomi eller världsnyheter, bara rena vardagen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Lämna ett avtryck här.

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Arkiv

RSS


Skapa flashcards