Alla inlägg under juli 2015

Av Natali - 31 juli 2015 21:14

Det känns ibland som om livet är på väg att rusa förbi utan att jag kommer att hinna uppleva det. Jag vill ibland, nästan panikartat, komma iväg hemmifrån och ut bland folk. Att hinna uppleva, lära känna människor och få ta del av andras berättelser i livet. Men så sitter jag här och är egentligen helt utmattad. Så måste nog skjuta upp det. Igen.


Att inte få vara med och få bli frågad om man vill följa med är nog något som de flesta med smärtprolematik, uttmattning och liknade osynliga ( och synliga sjukdomar också förstås) känenr igen. Något som dock smärtar väldigt mycket är när ens släkt inte riktigt förstår och glömmer bort att jag också vill. Till och med när jag tydligt sagt att jag önskar få följa med på en grej. Likaväl sorteras jag bort. Kanske inte för att jag inte är omtykt, utan för att personen redan har gjort det beslutet att jag inte har råd elelr inte klarar av just den grejen. Men det blir istället att jag känner mig väldigt bortglömd och inte omtykt.


Så därför kommer dessa kvällar, när jag lite panikartat vill komma iväg hemifrån. Så less på att vara bunden till soffan/ sängen. Inte av egen vilja förstås....


Jag är less på att inte få någon hjälp från sjukvården. Jag är just nu så less på att vilja så mycket, men fysiskt inte orka.  Jag försöker vara positiv, ibland är det lite jobigt.


Jag fick förmånen att få följa med en vän till stallet och till och med sätta mig och och prova hennes häst lite. Det var helt underbart med också väldigt jobbigt. Så roligt att få uppleva häst igen. Men så jobbigt att minnas det jag har förlorat. Hästar är ju det jag mår bäst av och är det som jag har mest kunskap om. Så komemr tankar att kanske jag kan bli så frisk igen att jag kan börja om med hästar. 


Nä, slut klagat. Nu tror jag att det blir sängen istället för någon utflykt. Behöver nog vila. Får planera in stan imorgon kväll istället.

Presentation


Välkommen. På denna sida kan ni läsa allt från glada rader till elände. Jag tar upp funderinga som jag stöter på i mitt liv och reaktioner och reflektioner över det samhälle vi lever i. Ingen politik, ekonomi eller världsnyheter, bara rena vardagen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Lämna ett avtryck här.

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Arkiv

RSS


Skapa flashcards